betalingsvoorwaarden

Betalingsvoorwaarden & declaratie

Betalingsvoorwaarden

In de maand januari is het soms moeilijk te bepalen of iemand een aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie of niet. De reden hiervan is dat men eind van het jaar en begin van het jaar de aanvullende verzekering nog kan wijzigen. Eind januari hebben wij een totaal beeld van wie wel of geen aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie omdat de gegevens van uw zorgverzekeraar zijn verwerkt bij ons. Het zou dus kunnen voorkomen dat u van ons alsnog een nota krijgt van de behandelingen als achteraf blijkt dat u geen aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie.

In bepaalde situaties dient u de behandeling(en) te voldoen via PIN betaling, de tarieven die hiervoor gelden kunt u hier vinden. Deze mogelijk bieden wij aan om de patiënten nog beter van dienst

PIN betaling indien één of meerdere onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.

  • U heeft geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie
  • De maximale vergoeding is bereikt voor 2019
  • U bent in het buitenland verzekerd.

Geen PIN betaling indien één of meerdere onderstaande voorwaarden op uw situatie van toepassing is.

  • U heeft een aanvullende verzekering voor fysiotherapie waarvan de maximale vergoeding voor 2019 nog niet is bereikt.
  • U heeft een chronische indicatie, de betreffende behandelingen declareren wij dan altijd eerst bij uw zorgverzekeraar. Mocht de maximale vergoeding van uw aanvullende verzekering (voor de eerste 20 behandelingen) bereikt zijn of u heeft geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie, dan ontvangt u een nota van onze praktijk die u aan ons dient over te maken via bankoverschrijving.
  • Indien er bepaalde afspraken zijn met bijvoorbeeld uw werkgever of verzekering, waarbij is afgesproken dat wij rechtstreeks de nota versturen aan bijvoorbeeld uw werkgever of uzelf.

Veiligheid

Uit veiligheidsoverwegingen kunt u bij ons alleen PINNEN in de praktijk en niet met contant geld betalen.

Pinnen

Het voordeel van pinnen is dat u achteraf geen (verzamel) nota meer ontvangt via onze praktijk omdat u per behandeling afrekent. Na het voldoen van het bedrag krijgt u van ons een kwitantiebewijs mee als bewijs van betaling, en u ontvangt de nota van de behandeling ook per email. Mocht u de behandeling(en) niet voldaan hebben via PIN, dan ontvangt u van onze praktijk een nota via mail die u via bankoverschrijving kunt voldoen.

Betalingsmethodes

Onderstaande betaalmethodes gelden alleen als u geen aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie of u maximale vergoeding is bereikt.

Declaratie bij uw zorgverzekeraar

Indien u een aanvullende verzekering heeft voor fysiotherapie, dan declareren wij uw behandeling(en) rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Onze praktijk heeft met alle zorgverzekeraars een contract, dat betekent dat u de betreffende behandeling(en) niet zelf hoeft te declareren bij uw zorgverzekeraar en dat scheelt voor uw weer administratieve handelingen.

Betaling via bankoverschrijving.

Indien u van ons een nota ontvangt via email (niet per post) dan heeft u 14 dagen de tijd om de nota aan onze praktijk te voldoen. U kunt dat doen via bank overschrijving naar het IBAN rekening nummer wat vermeld staat in de factuur.

Correct email adres

Omdat wij de facturen via email verzenden is het belangrijk dat wij u juiste email in het systeem hebben staan zodat u ook de nota van ons kunt ontvangen. Mocht u een ander email adres hebben geef dit dan aan ons door zo dat wij dit kunnen aanpassen in het systeem. LET OP !! het kan voorkomen dat een nota van onze praktijk in uw SPAM box terecht komt. Daar hebben wij helaas geen invloed op.

1e betalingsherinnering

Indien u de nota niet heeft voldaan binnen het termijn van 14 dagen ontvangt u van ons een 1e herinnering om deze als nog aan onze praktijk te voldoen.

2e betalingsherinnering

Indien u de nota niet heeft voldaan binnen de 14 dagen na ontvangst van de 1e herinnering ontvangt u van ons een 2e herinnering om deze als nog aan onze praktijk te voldoen. Mocht u de nota nog niet hebben voldaan binnen 14 dagen van de 2e herinnering, dan zal deze worden overgedragen aan Famed. Indien deze is ingediend bij Famed gelden ook de betalingsvoorwaarden van Famed en niet meer van onze praktijk.

Verandering ten opzichte van 2018

In 2018 ontving u maandelijks een nota van Famed als u geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie had of deze was niet meer toereikend. Dat is per 1 januari 2019 veranderd. Indien u een behandeling heeft gehad bij onze praktijk ontvangt u de nota binnen 5 werkdagen van onze praktijk.

Mocht u onder behandeling zijn i.v.m. een chronisch indicatie en u heeft geen aanvullende verzekering voor fysiotherapie of is niet toereikend, dan ontvangt u van onze praktijk een verzamelnota 1 x per maand. De reden hiervoor is dat we eerst declareren bij uw zorgeverzekeraar en dat doen wij 1 x per maand.